BATTLEFIELD 3, neslavná premiéra


Je neděle a právě půl šesté ráno, když mně za tmy probouzí budík. Velmi unaven vstávám a podnikám cestu na akci Dny NATO. Krátce po šesté hodině za ranní mlhy nastupujeme do auta. Čeká nás 40 kilometrů dlouhá cesta na Mošnovské letiště. Dohlednost se začala zhoršovat až do fáze, kdy se před námi objevila bílá stěna. Dojíždíme krátce po sedmé hodině k železničnímu přejezdu, kde se zrovna závory daly do pohybu. Projíždí první vlak, ale závory setrvávají na místě. Po několika minutách se blíží další vlak. Avšak stále žádná změna a z dálky je vidět další vlak s nákladem koxu. Asi po čtvrť hodině strávené na přejezdu se rozjíždíme a zbývá nám ještě 15 kilometrů. Podle značek ukazující směr na Dny Nato jsme si jisti správnou cestou. Před námi je dlouhá cesta a potkáváme několik policejních hlídek. Předjíždí nás policejní vozidlo a za námi je konvoj policejních motorek. Právě se stáváme VIP návštěvníky, ale nemělo to dlouhé trvání, protože se konvoj brzy rozpustil. I tak je to skvělý zážitek.
Konečně vidíme hangár mošnovského letiště, kde je doprava již koordinovaná. Nezdržujeme se v žádných kolonách a čeká nás hladký průjezd až na odlehlé parkoviště. Za námi už to tak jednoduché nebude, protože kolona se začala rychle tvořit a zvětšovat. Ale to už sledujeme z přilehlého chodníku. Ještě před otevřením bran na výstavní plochu bylo možné sledovat slétávání různých strojů a přelétávání vrtulníků. U brány se začíná tvořit pořádná vlna, která se po otevření dává do pohybu. Zdržovat se někde nemá smysl, takže jdeme s davem. Jakmile se dostáváme na otevřenější plochu, tak si plánujeme celý den a vydáváme se na výpravu. Přeskočím spoustu času a to již stojím před nenápadnou boudou polepenou plakáty Battlefield 3. I hned se vrhám dovnitř, kde na prostředním stole běží na monitorech sestřih záběrů ze hry obklopených letáky.
Na bocích jsou však hratelné ukázky Operace Gilotina, známou z posledních trailerů. K dispozici je jen konzole PS3 na čtyřech stojanech a jedna u velké LED televize, kde jsem se také na krátkou dobu usadil. Teď vám shrnu moje pocity z vyzkoušené hry, ale určitě neberte následující slova za finální. Mise se odehrává v noci poblíž potůčku a na nás již střílí několik jednotek. Nezbývá nic jiného než obětovat palbu. Ovládání bylo nastaveno velmi citlivě, ale i tak bylo znát, že ve hře je funkce automatického zamíření. Zbraň pořádně kope. Díval jsem se i po okolí, bohužel grafika se mi na konzoli vůbec nelíbila. Textury byly velmi neostré, vojáci v dálce vypadali jako kus hadru a elektrické vedení jako schody. Také na blízké zdi se prolínali textury vytvářející nepříjemné blikání. Kvůli tmě toho nebylo moc vidět a hodit někam granátem bylo sebevraždou, jelikož se vám dostal pod nohy. K vyzkoušení bylo několik zbraní s různými vlastnostmi. Mise byla velmi krátká a ani jsem se nedostal na konec, jelikož se konzole zasekla (čtěte zavařila) a organizátor ji musel na nějakou dobu vypnout. Pravá chvíle k prohození několika slov s lidmi mající tuto akci na starost.
K jakému údivu jsem se dostal, když jsem zjistil, že tito lidé nejsou ani z EA. Po té jsme se dostali do diskuse o betě a předchozích dílech. Dokonce se mi jeden z organizátorů přiznal, že před tím žádný jiný Battlefield nehrál. Ještě jsem se tázal na nějaké předměty, či trička, ale dostal jsem jen plakát, za který jsem i tak velmi rád a poděkoval jsem za rozhovor. Osobně jsem byl z této předváděčky zklamaný. Zbytek dne jsem si ale užil.

Mohlo by se vám také líbit