Jsou leváci nadanější?


Jeden z rozdílů společnosti je převaha pravé nebo levé ruky, kde jasně převažuje ta pravá. Žádné uznávané vysvětlení dosud neexistuje až na pár teorií. Proto jsou leváci o to cennější. Levorukost znamená využívání k manipulaci s předměty hlavně levou ruku. S tím souvisí i zbytek končetin a orgánů, které se této dominanci přizpůsobí. Leváctví vzniká dědičností nebo jde o ojedinělost. Na planetě je nás asi 10%. Já během života pozoruji, že se s leváky moc nesetkávám, na základce nás bylo ve třídě asi 3 žáci a na střední už jen dva. Pokud byste se narodili před 1967, tak by vás většina odsuzovala, ale to není ve srovnání s tím, co se dělo v 19. století nic. Tehdy byli leváci násilně přeučování nebo vylučování ze společnosti, což se podepsalo na jejich zdraví. Leváci jsou také většinou postiženi nějakou dočasnou chorobou, hlavně u lidí bez dědičnosti. Jde o poruchy učení, jako lehká mozková dysfunkce, dyslexie, koktavost. Já pocházím z rodiny leváků, takže jakmile se sejde celá rodina u jednoho stolu, nikdy si navzájem nezavazíme.
Ve škole už to tak lehké není. I když jsem leváctví zdědil, nevyhnul jsem se mnoha těmto chorobám, ať už dysfunkce nebo poruchy řeči, z čehož jsem se z části vyléčil, ale stále trpím na učení a paměti, za to mám dobrou krátkodobou paměť, takže je pro mě výhodnější se naučit během přestávky, než několik hodin před nadcházejícím dnem. Jako levák nejsem moc k rozeznání, protože levou rukou pouze píšu a používám při jídle. Ještě nosím hodinky na pravé ruce, což se pravákům nelíbí, ale zkuste se schválně zeptat leváka, na kterou ruku by si umístil hodinky. Zbytek věcí provádím jako zbytek populace, stříhám pravou rukou, kopu pravou nohou a nevím co ještě. Asi největší roli v tom sehrál počítač, který používám už od útlého věku. Takže myš používám jako pravák a proto umím s pravou rukou více věcí, než čistokrevní levorukové. Leváctví je také bráno jako dar, protože se o těchto lidech mluví jako geniální, inteligentní a tvořivý, což si později i potvrdíme.

Já už jako malý rád kreslil, tak to šlo i přes základní školu, kde jsem díky své kreativitě i trpěl a potkali mně drsné kritiky učitelů, že kresby jsou zfalšované. Takže se mi kreslení z mého života pomalu vytratilo. Nyní využívám schopnosti leváctví na počítači při tvoření prací, kdy se nyní setkávám s obdivem učitelů při prezentacích svých projektů. Ve škole patřím mezi lepší žáky a se stálým průměrem. Nejlepší ve třídě je opět levák. A jak si vedou leváci ve světě? Jsou to velice známé osobnosti, na začátek vynálezce Leonardo da Vinci, třeba vědci Isaac Newton, A. Einstein a Nikola Tesla nebo hudebníci W. A. Mozart, Beethoven, Paul McCartney, David Bowie, Freddie Mercury a také světu známí herci Tom Cruise, Robert De Niro, Morgan Freeman, Charles Chaplin, Angelina Jolie, Keanu Reeves, Mickey Rourke, Bud Spencer, Sylvester Stallone, Ben Stiller, Mark Wahlberg a pašák Bruce Willis. Je to hromada známých lidí ve všech oborech, jako ve fotbale Petr Čech a nejbohatší člověk Bill Gates. Perličky na závěr, je to i kuchař Gordon Ramsay, známý z pořadu Pekelná kuchyně, prezidenti USA George Bush a Barack Obama. Je nás málo a proto si své jedinečnosti važte i přes všechny obtíže, ne vždy jsou obě ruce levé :)

Mohlo by se vám také líbit