Call of Juarez: Bound in Blood


Najít nějakou westernovou hru je velká bída. Možná jste slyšeli o hříčce GUN, která mísila prvky westernu a GTA. Pak tu je jeden vskutku výjimečný titul polského studia Techland, Call of Juarez, což je ten pravý western se vším všudy, jako od Karla Maye. Dnes mám tu čest vám něco říci o pokračování Bound in Blood. Děj se odehrává před původním dílem. Začínáte bojem ve válce, kde se naučíte zacházení se zbraní a principy hry. Začátek je nudný, ale pozvolna se tempo zrychluje, že se ani nenadáte a již stojíte u děla, s nímž střílíte po vorech se blížící vojáky.

Takových chvilek bude více. Hlavně tato pasáž je akční a zakončíte ji odpalem mostu. A za koho pak hrajeme? Za dva veterány jak z kovbojek vystřižené bratry McCallovými. Jsou vlastně tři, ale nejmladší William se drží v ústraní, protože je vyučeným knězem a hru raději dovypráví, jako vypravěč a pro bratry je spíš na obtíž. Za koho si rádi zahrajete, jsou další dva bratři Ray a Thomas. Každý je z jiného soudku a během hry to poznáte nejen z jejich vztahu navzájem. Ze začátku je výběr postavy daný a dále to bude jen na vás. Každý bratr má svoje pro a proti. Jeden může zvládnout vyšší překážky, jiný může mít dvě zbraně naráz. Chování je také mžikem jiné, jednou by se člověk rozbrečel a hned na to si jdou oba dva po krku, což je vyvrcholení hry.

Úkoly jsou různorodé a o mozek přijde pokaždé více a více lidí, vojáků, banditů a dojde i na indiány. Výběrem postavy ovlivníte, jakým způsobem budete hrát. Někdy budete hrát spolu, tudíž se o vašeho bratra postará AI, které budete mnohdy vděčni. Hra je lineární, ale ne zas tak, aby hráče unavovala. Někdy budete mít na výběr, který úkol splníte dříve, stačí přijít k listině, sebrat podobiznu hledaného, ihned se vydat ho zabít a odměna je vaše. Za peníze si můžete nakoupit kvéry lepší ráže, dostřelu apod. Po cestě k úkolu můžete ještě plnit vedlejší úkoly a zachraňovat lidi před bandity. Zbraní je vskutku dostatek, od revolverů po miniguny. Místo granátů slouží dynamit, se kterým nepřátelé zacházejí, jak s baseballovým míčkem. Ve hře funguje propracovaný systém krytí, který se spouští automaticky, jakmile se dostanete k nějaké překážce, pak se stačí pomocí myší vyklánět. Oba bratři mají odlišný způsob modu zpomalení. Vy označíte cíle a Ray se o ně vmžiku postará, ale Thomas naopak automaticky označí cíle, ale vy budete muset pálit, čím rychleji, tím více cílu zahyne. Zdraví funguje, jako poslední dobou ve všech hrách podobnému Call of Duty, kdy stačí setrvat nějakou dobu z dosahu kulek a obrazovka přestane červenat.

Koně ve hře hrají podřadnou roli a nebylo jim věnováno tolik námahy, proto je ovládání jednoduché a sprinty neomezené a vadí to snad někomu? Unikátní je taky utkání s bossy, muž proti muži, vystřižené přesně podle filmů. Díváte se protivníkovy na ruce a čekáte na znamení zvonu, kdy pálit, pak záleží na hbitosti vaší ruky, kdo vytasí dřív. Nedílnou součástí je multiplayer, kde se dá pěkně řádit, ale není to pocit, jako při jiné FPS. Grafika je něco, co vás bude fascinovat hned od začátku a opravdu Chrome engine 4 je jeden z nejvyspělejších, který svět má. Někdy se stane, že narazíte na nějakou rozmazanou texturu, ale to nelze uhlídat, kdo by taky „čuměl na každý ten šutr :D” Ale opravdu, modely, animace, za tím vším je pořádná dřina a ve výsledku to je vidět. Kupodivu se to nepodepsalo na požadavcích ultimátní herní mašiny, ale postačíte si s průměrným strojem. Zvuky jsou také profesionální stejně tak soundtrack. Bound in Blood je jedná z nejpovedenějších akcí tohoto roku a nedivil bych se, kdyby Techland díky němu nedostal pořádnou injekci na pokračování. Pokud se budou držet těchto kvalit, vyjde jim to!

Mohlo by se vám také líbit