Prototype

Když jsem poprvé hrál hru Spider-Man, říkal jsem si kdysi, co to je? Mizerné ovládání, grafika i okolní svět. Dále jsem tyto hry nezkoušel, i když mi Superman připadal nápaditý. Prostě jsem se zařekl, že těmto hrám se budu vyhýbat. S příchodem Prototype, se to mění. Není to hra podle filmu, ale výrazně z nich čerpá, stejně tak jako z ostatních her. Super hrdina Alex Mercer se ocitá na pitevním stole, když zrovna jeden z ochotných vědců se mu hodlá prohnat kudlu po těle. V tom se Alex probudí, vyděsí vědce, kteří neváhají a zavolají pomoc.
Mezitím Alex uteče a zhlédne, jak jsou vědci popraveni vojenskou jednotkou. Jakmile je spatřen, je v koncích, není kam utéct. Vojáci do něj nasejí dost olova na to, aby byl mrtvý, ale opak je pravdou, s tímhle si hravě pohraje. Sám si nic nepamatuje, takže prioritou je pro něj útěk. Stojí před ním překážka, kterou až hravě překoná a začne si uvědomovat svoji ohromnou sílu, tudíž má dveře New Yorku otevřené. Sprintovat může, jako málo který olympijský běžec a běhat po budovách nemluvě. Proti němu stojí nelehký úkol, zbavit se vrtulníku. Pro Alexe jednoduchý problém, není jednodušší než vzít auto a hodit jej po něm. Když se tak skrývá v ulicích, jde po něm každá hlídka. Sám nasimuluje, že je mrtvý a vojáka napadne, v tom okamžiku ho pohltí Alexova síla. Ta mu umožní se maskovat, za dotyčného vojáka a ještě mu zobrazit jeho vzpomínky. Tím se může dostat blíže k ostatním vojákům a své minulosti. S Alexem se něco děje, ale to se dozvíte ještě před tímto vším.

Na začátku hry je něco, jako tutoriál, kdy je už celé město nakaženo záhadným virem. Zde se naučíte základní pohyby, komba a triky. Vyvrcholení je hromadné zabití, což je jedna z mnoha Alexových komb. Ale zpět. V jednom z vojákových vzpomínek je i ta, kterou si Alex vybaví. Vzpomene si i na místo a dotyčnou osobu. Na mapě se vám vždy místo úkolu zobrazí, což se mi líbí. Jakmile tam dorazíte, Alexova sestra se pěkně vyděsí, jelikož si myslela, že je mrtev. Ta bude také ze začátku zdrojem vašich úkolů, ale více vám o příběhu prozrazovat nebudu, protože to je akorát na škodu. Jak jsem řek, město zahltil vir a postupem hry se rozšiřuje po New Yorku, což je v této hře rozlehlé město. Z lidí se stávají zombíci a ještě se k tomu přimíchají mutanti. Alex byl tímto virem také nakažen, z čehož plynou jeho schopnosti. Ty lze díky sbíráním bodů ve hře, třeba zabíjením lidí nebo plněním vedlejších misí, vylepšovat, či koupit zcela nové. Rozdělují se do několika kategorií a je na vás, do které hodláte investovat. Vedlejších úkolu je mnoho, ale nejsou nějak nápadité. Třeba běh na čas po vyznačené trase apod.

Vrátím se k požírání lidí, protože jde o hodně zajímavou věc. Kromě toho, že vám to přidá nějaké to zdraví a podobu postavy, jde-li o unikátní postavu, které se po ulicích procházejí, můžete se dozvědět něco více o minulosti v podobě flashbacku a zahrnovat tak kousky do celého koláče. Dále na základnách se lze vtělit do vojáka nějakého speciálního odvětví, jako příklad může být pilot. Když ho Alex pohltí, projde jakoby výcvikem a rázem může ovládat vrtulník. Velmi povedená vlastnost. Aby to šlo jednoduše, je možnost pohltit osobu v okamžiku, aby si toho nikdo nevšiml. Chce to sice zručnost, ale pro mnohé to bude optimální. To je jen jedna maličkost a takových je ve hře spousty. Množství lidí a mutantů, které zabijete, se těžko dají spočítat, naštěstí jsou ve hře statistiky a málo kdo se dostane pod milión. Stejně tak škody sahají do několik desítek biliónu. Všechno co je ve hře, je masakr. Čím víc se dostáváte dál, tím víc se toho děje. Ze živoucího města se stává karanténa, kterou hlídají v obrněných vozech vojáci. Nad městem lítají vrtulníky a po ulicích se prochází vojsko. Scéna jako z filmu. A to nejlepší je, že jste nad věcí. V některých misích jsou bossové, na které je třeba taktiky, ale dají se zvládnout. Graficky hra vpadá mezi ty lepší. Mrzí mě nízké rozlišení textur a dohlednost. Cut-scény vypadají daleko lépe, nemluvě o samotném intru. Tak nějak to vypadá, že na hru neměli vývojáři dostatek času. Spokojen jsem, s tím co nám autoři naservírovali bude spokojen každý, kdo má rád všeho po milionech.

Mohlo by se vám také líbit